Relatiebeheer in Excel

Voor veel mensen is Excel (of een ander spreadsheetprogramma zoals Google Docs) een onmisbare hulp in de bedrijfsadministratie. Het is bijvoorbeeld heel goed te gebruiken om facturen te maken of om een boekhouding in bij te houden. Maar zodra uw onderneming wat groter wordt, wordt het ingewikkeld en onoverzichtelijk. Tenzij u een ware Excel-tovenaar bent…

Hetzelfde geldt voor relatiebeheer. Dit zal waarschijnlijk in Excel beginnen met een lijstje waarin kolom A de klant is en in kolom B de bijzonderheden van die klant genoteerd worden. En misschien bent u al zover dat u bepaalde bestanden kunt koppelen aan een interne link. Als u slechts tien of twintig klanten hebt, is dit ook prima te doen. Maar zodra het er wat meer worden, gaat dit allemaal veel teveel tijd kosten. Dan wordt een relatiebeheer programma onmisbaar. Natuurlijk kan relatiebeheer in Excel. Maar het is simpelweg niet efficiënt.

Voor Excel heeft u veel kennis nodig van formules en allerlei mogelijkheden die het programma u bieden. Een enkele beginnerscursus Office volstaat dan niet. Natuurlijk kunt u dan een sommetje uitrekenen in Excel, maar dat is nu net niet datgene wat belangrijk is voor relatiebeheer. In relatiebeheer moet u communicatie kunnen vastleggen en gemaakte afspraken. En het zou toch handig zijn, als u vanuit de klant direct naar een factuur kunt die voor die klant bestemd is?

Daarom heeft Silvasoft een relatiebeheer programma ontwikkeld, dat u alle zorgen uit handen neemt. Geen gedoe meer met ingewikkelde Excelfuncties. Maar gewoon: noteren wat u wilt bij de klant waar u mee bezig bent. U zult verbaasd zijn over hoeveel tijd het u scheelt! Want u hoeft niet meer moeilijk te doen met interne hyperlinks en een zo geordend mogelijk mappensysteem in de Verkenner. U hangt het allemaal in de Cloud en u heeft er geen omkijken meer naar.

Nu vraagt u zich misschien af, of dat wel veilig is, die cloud. In tegenstelling tot wat velen denken, is de cloud vaak een stuk veiliger dan een lokaal netwerk of losse pc. De servers waar Silvasoft gebruik van maakt, ook voor het relatiebeheersysteem, is voorzien van de allernieuwste technieken op het gebied van beveiliging. Dus alleen ú kunt bij uw gegevens. En het grote voordeel: ook als u vanuit huis werkt, of onderweg bent, kunt u bij uw gegevens. En dat is met relatiebeheer wel zo handig. Zeker als u onderweg bent naar een klant.

Maar uiteindelijk het grootste voordeel van de relatiebeheer software van Silvasoft ten opzichte van Excel? Dat is toch wel het intuïtieve gebruiksgemak. Omat Silvasoft de software ontwikkeld heeft vanuit de praktijk van de werkvloer en met de ‘gewone’ gebruiker voor ogen, kan zelfs iedere digibeet zonder problemen gebruik maken van deze software en alles goed en overzichtelijk bijhouden.

30 dagen gratis en vrijblijvend uitproberen